Wennberg

TUKES

YMPÄRISTÖMENETTELYJEN SUJUVOITTAMISTA EI VOI toteuttaa louhimoilla

Räjähteillä on oma itsenäinen lainsäädäntö, jota on sovellettava maa-aineksia otettaessa.

Miksi ympäristörikosten tutkinta ei toimi!

Kuinka pitkälle Tukes ja poliisi aikovat päästää tämän koko Suomessa tapahtuvan laittomuuden? Milloin ne alkavat vaatia murskaamoilta räjähdysaineisiin liittyvän lainsäädännön noudattamista, ja milloin aloitetaan lain vaatima valvonta ja laitetaan piste laittomille työmaille? Miksi räjähdysainetehtaan omistaman konsulttien annetaan tehdä heidän omaa etua ajavia lausuntoja vähät välittäen asutuksen tuhosta?

Ihmisten perustuslaillisia oikeuksia rikotaan avoimesti!

Miksi?
Suomi ei ole ryhtynyt toteuttamaan jäsenyysvelvoitteiden noudattamista  (96/82/ETY) ja (96/825/EY) eli ns. Seveso II- direktiiviä. Laki vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta (390/2005).

Asetus 800/2010 ei voi kumota, mitä vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta annetun lain (390/2005) nojalla säädetään. Lain tarkoituksena on lisäksi edistää yleistä turvallisuutta, henkilö-, ympäristö- ja omaisuusvahinkoja.

TEM Jari Lindströmille avoin kirje

Eikö lainsäätäjän tahto ole, että julkisessa toiminnassa noudatetaan lakia? Tämä perustuslaissa ilmaistu hallinnon lainalaisuuden periaate edellyttää myös käytännössä sitä, että viranomaistoiminnan laillisuutta valvotaan. Vastaatte TEM alaisen Tukesin toiminnasta/valvonnasta.

Harkintavallan pettäminen

Jos valtakunnansyyttäjä ei tiedä, mikä on esteellistä toimintaa omissakaan asioissa, niin mitä tutkimukset on ko. virastossa kansalaisten asioita käsiteltäessä. Keneen me voimme luottaa: http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005345915.html Jo pelkkä epäilys on vakava asia.

Hyvät veljet murskaamoilla

Miksi ylinvalvoja ei valvo, kun räjähdysainelakia ja asetuksia rikotaan murskaamoilla? Murskaamoiden räjäytystoiminnasta vaietaan. Miten ympäristölupa yleensäkään annetaan yritykselle, joka johtaa jatkuvasti harhaan hakemuksissaan ja salaa räjäytystoiminnan ja siihen liittyvän erityislainsäädännön vaatimukset?

Sata tarinaa korruptiosta räjäytystyömailla

Tukesin ylitarkastaja Timo Kukkola tuo esille Tukesin verkkolehdessä ”100 tarinaa turvallisuudesta” jutussaan "Räjähdevarasto naapurina, apua!", miten räjäytystyömaiden lupakäsittely toimii. Silti Tukes ja myös Kukkola itse eivät noudata lain velvoitteita lupien suhteen, vaan jopa antavat räjäytystyömaiden lähialueiden asukkaille täysin väärää tietoa, eivätkä sitä oikeaa, mitä tähänkin juttuun on kirjoitettu. http://verkkolehti.tukes.fi/rajahdevarasto-naapurina-apua/#

Murskaamoiden ja kivilouhimoiden vaiettu räjäytystoiminta

Ympäristö- ja maa-ainesluvat perustuvat täysin perättömiin tietoihin murskaamoilla ja kivilouhimoilla. Lupa-ehdot asetetaan ja lupakäsittelyvaiheet ovat jo niin vääriä, että niillä ei ole mitään tekemistä todellisen toiminnan kanssa. Virheet ovat selkeitä ja tieto harhaanjohtavaa, vaikka ympäristölupaa käsiteltäessä pitää ottaa huomioon toiminnan kaikki ympäristövaikutukset, räjäytystoiminta ja sen vaikutukset.

Murskaamoiden ympäristössä asukkaat vailla lain suojaa

Louhinta ja murskaus pyöritetään Suomessa konsulttifirmojen, louhijoiden ja viranomaisten väärien tietojen varassa. Hallinto-oikeudet jättävät huomioimatta räjähteet, vahingolliset terveysvaikutukset ja väärin tehdyt melumallinnukset hyväksytään. Asetuksia tehdään murskaamotapauksiin liittyen: mm. murskaamoalueet voivat olla 300 m asutuksesta ilman mitään melu- tai muutakaan haittaa. Tällä perusteella voidaan tulla asutuksen viereen ja oikeudet voivat päätöksissään vain metrimäärää käyttää päätöksien teossa.

 

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä